Blog



Przez
Michał Koprowiecki

Podstawy grafiki – czym różni się wektorowa od rastrowej?

Prawdopodobnie każdy spotkał się kiedyś z nazwami takimi jak grafika wektorowa i grafika rastrowa. Nie każdy jednak wie, co oznaczają te pojęcia i czym różnią się od siebie. Warto się z nimi zapoznać, gdyż spotykamy się z nimi (często nieświadomie) na co dzień. (więcej…)

Czytaj dalej


Przez
Michał Koprowiecki

Jak wykorzystać naklejki z folii?

Naklejki to jeden z popularnych sposobów reklamy biznesu. Chętnie wykorzystywane są do oklejania witryn sklepowych, samochodów firmowych czy nawet jako element wystroju wnętrza. Czy warto zainwestować w naklejki z folii? Jakie są ich najważniejsze zalety? (więcej…)

Czytaj dalej


Przez
Michał Koprowiecki

Festiwale grafiki i designu – najciekawsze wydarzenia nie tylko w Polsce

Projektowanie graficzne dla wielu osób jest zarówno pracą, jak i (lub przede wszystkim) pasją. Właśnie tacy ludzie organizują w Polsce i w innych krajach festiwale, targi i wystawy związane z projektowaniem graficznym oraz designem. Uczestniczenie w tego typu eventach to świetna okazja do poznania nowych ludzi, nawiązania kontaktów biznesowych i zdobycia inspiracji do tworzenia własnych projektów. (więcej…)

Czytaj dalej


Przez
Michał Koprowiecki

Rebranding – 3 przykłady, które Cię zainspirują!

Rebranding bywa ryzykownym posunięciem i może narazić markę na straty wizerunkowe i finansowe, jednak jeśli jest dobrze przemyślany, przyniesie same korzyści. Zobacz przegląd kilku rebrandingów z ostatnich lat i sprawdź, czego wystrzegać się, planując transformację najważniejszych elementów marki. (więcej…)

Czytaj dalej


Przez
Michał Koprowiecki

Brand book, czyli księga znaku. Dlaczego firma powinna ją mieć?

Logo to jeden z podstawowych elementów identyfikacji wizualnej każdej firmy. Trudno wyobrazić sobie materiały reklamowe bez logo, ale osobom z branży kreatywnej równie trudno wyobrazić sobie logo bez księgi znaku. Dlaczego warto zainwestować w brand booka? Identyfikacja wizualna to podstawowe narzędzie służące kreowaniu wizerunku marki. Termin z języka angielskiego -  „visual identity” – oznacza ogół symboli i zachowań, których celem…

Czytaj dalej


Przez
Michał Koprowiecki

Szyld – podstawowa reklama stacjonarnego biznesu

szyld reklamowy

Co jest w stanie zachęcić przypadkowego przechodnia, aby wszedł do sklepu, apteki, kawiarni czy restauracji? To własnie szyld. Bez niego takie miejsca praktycznie nie istnieją, bo nic nie wskazuje na to, że pod tym adresem znajduje się konkretny sklep czy kawiarnia. Patrząc na szyld możemy błyskawicznie zdecydować, czy to miejsce nas zainteresuje, czy nie. Jeśli chcesz, aby Twój lokal był…

Czytaj dalej


Przez
Michał Koprowiecki

Materiały reklamowe na targach branżowych

Jednym ze skutecznych sposobów nawiązania znajomości biznesowych oraz zdobycia nowych klientów jest zaprezentowanie firmy na takich wydarzeniach, jak targi branżowe. Dlaczego warto uczestniczyć w takich eventach? Jak się dobrze zaprezentować, aby poświęcony czas i pieniądze nie poszły na marne? O wizerunek firmy należy dbać na co dzień. Jednak warto się skupić na nim szczególnie podczas ważnych wydarzeń, takich jak targi…

Czytaj dalej


Przez
Michał Koprowiecki

Grafika – pasja, na której możesz zarabiać!

Pewne powiedzenie mówi: rób to, co kochasz, a nigdy nie będziesz musiał pracować. Można to odnieść do rzeczywistości pod warunkiem, że nasza pasja będzie przynosiła realne zyski. Grafika to profesja, która może być zarówno dochodowym hobby, jak i pełnowymiarową pracą przynoszącą wiele satysfakcji. Chcesz dowiedzieć się, jak zarabiać dzięki tworzeniu projektów graficznych? A może szukasz szablonu do swojego projektu i…

Czytaj dalej


Przez
Michał Koprowiecki

Jak zdobywać więcej zleceń, czyli portfolio grafika

Portfolio oznacza teczkę z pracami – powinni mieć ją nie tylko graficy, ale np. fotografowie, copywriterzy itd. Portfolio ma zaprezentować umiejętności i styl poprzez przykłady wykonanych prac. Dzięki niemu klient może ocenić umiejętności danej osoby i wybrać do współpracy tę, która mu odpowiada. (więcej…)

Czytaj dalej


Przez
Michał Koprowiecki

Grafika dla firm – źródła inspiracji

Nieważne, czy jesteś początkującym grafikiem, czy masz w tej branży wieloletnie doświadczenie - każdego może czasem dopaść kryzys twórczy. W takim wypadku warto poszukać weny. Źródła inspiracji przydają się także klientom, którzy chcą zlecić projekt – warto od początku mieć określone oczekiwania, co ułatwi dalszą pracę. Gdzie szukać najlepszych inspiracji do projektowania? (więcej…)

Czytaj dalej