Na czym polega projektowanie grafiki reklamowej w krzywych?



Przez
Michał Koprowiecki
23 Marzec 18

Na czym polega projektowanie grafiki reklamowej w krzywych?

Przedsiębiorcy w dzisiejszych czasach coraz częściej decydują się na druk wielu różnorodnych materiałów promocyjnych. Jest to doskonały sposób na zdobycie wielu nowych klientów, ponieważ jak mówi popularne przysłowie, to właśnie reklama jest dźwignią handlu. Z tego powodu warto zadbać o swoją markę i sprawić, aby stała się bardziej rozpoznawalna. Jednak wbrew pozorom taki wydruk materiałów promocyjnych może nie okazać się tak prosty, jak nam się wydaje. Bardzo często specjaliści podczas przyjmowania zlecenia pytają nas, czy posiadamy projekt w krzywych. Zatem czym jest wspomniana grafika w krzywych?

Czym jest grafika wektorowa?

 

Należy pamiętać, iż grafika wektorowa (nazywana również grafiką krzywych) nie jest to nic innego, jak rodzaj grafiki komputerowej, w której nasz obraz zapisany jest za pomocą figur geometrycznych. Są one umiejscowione w zdefiniowanym matematycznie, dwuwymiarowym układzie współrzędnych.

Grafika wektorowa nie ogranicza się tylko i wyłącznie do figur geometrycznych. Dobry grafik, który od lat zajmuje się tym tematem może z powodzeniem przygotować we wspomnianych wektorach praktycznie dowolny obraz. Jednak choć na pierwszy rzut oka wydaje się, że grafika w krzywych jest bardzo trudna, każdy z nas może się jej nauczyć. Z pewnością na samym początku nie wykonamy bardzo zaawansowanych materiałów reklamowych, jednak nie jest to rzecz, której ciężko jest się nauczyć.

 

Zastosowanie grafiki wektorowej

 

Grafika w krzywych bardzo często wykorzystywana jest do wykonywania specjalnych projektów, które w późniejszym etapie będą wytworzone między innymi za pomocą sitodruku oraz termotransferu, jak również tampodruku. Za pomocą grafiki wektorowej możemy także z powodzeniem wydrukować między innymi materiał reklamowy za pomocą haftu komputerowego, a także grawerowania laserem. Możliwe jest także na podstawie grafiki w krzywych tłoczenie wybranych materiałów reklamowych.

 

Zalety grafiki wektorowej

 

Zdecydowanie największą zaletą wspomnianej grafiki wektorowej z punktu widzenia drukowania, jest jej duża skalowalność. Tym samym oznacza to, iż taki projekt można dowolnie powiększać do wybranego przez siebie rozmiaru, bez utraty jakości. Jest to bardzo duża zaleta w przypadku, gdy do końca nie wiemy jakiego rozmiaru materiały reklamowe będziemy chcieli wydrukować. Wspomniany projekt w dowolnym czasie możemy ponownie odświeżyć, powiększyć i tym samym wydrukować w znacznie większej formie, nie tracąc na rozdzielczości oraz jakości.

Bardzo dużą zaletą grafiki w krzywych jest także możliwość zapisu naszego projektu w bardzo różnorodnych formatach. Z pewnością jest to duże ułatwienie w szczególności, gdy w danej drukarni nie posiadają odpowiedniego programu do otwarcia naszego pliku. Projekty z powodzeniem można zapisać w popularnych formatach takich jak CDR, a także AI, jak również EPS oraz SVG.

Wbrew pozorom projektowanie grafiki reklamowej nie jest takie proste. Jeżeli chcemy mieć naprawdę dobry projekt, powinniśmy zdecydować się na specjalną grafikę w krzywych. Z pewnością będzie to doskonałe rozwiązanie, ponieważ tylko dzięki temu za pomocą takiej grafiki będziemy mogli wykonać często również specjalistyczny wydruk. Choć zwykłe materiały reklamowe możemy z powodzeniem wydrukować u siebie w domu na dowolnej drukarce, już w przypadku haftu komputerowego, grawera laserowego czy wycinania folii ploterem niezbędna jest właśnie grafika wektorowa. Z tego powodu warto w nią zainwestować, ponieważ nigdy nie wiadomo, na jaki projekt w przyszłości się zdecydujemy.