Czym są kalendarze charytatywne?



Przez
Michał Koprowiecki
23 Sierpień 18

Czym są kalendarze charytatywne?

Kalendarze charytatywne są jednym sposobem na wzmocnienie pozytywnej renomy przedsiębiorstwa. Jest to sposób na to, aby ocieplić wizerunek, a jednocześnie zrobić coś dobrego dla społeczeństwa. Sprzedając kalendarze charytatywne jesteśmy zobowiązani całość lub określoną część zysków przeznaczyć na konkretny cel np. dom dziecka, czy też schronisko dla zwierząt. Mogłoby się wydawać, że z punku widzenia przedsiębiorcy jest to kompletnie nieopłacalna inwestycja. Nic bardziej mylnego. Poniżej przedstawiono największe zalety płynące z promocji za pomocą kalendarzy charytatywnych.

Kalendarze charytatywne – jak wypromować markę?

 

Kalendarze charytatywne cieszą się dużym zainteresowaniem wśród odbiorców. Dzięki temu, że zysk ze sprzedaży przekazywany jest na konkretny cel, to spora ilość osób decyduje się na zakup produktów. W innym przypadku najprawdopodobniej potencjalny klient przeszedłby obojętnie. Za pośrednictwem kalendarzy charytatywnych rozbudzamy w ludziach wrażliwość i empatię. Dajemy im poczucie tego, że przyczynili się zupełnie bezinteresownie do czegoś niezwykle ważnego. Zakupiony kalendarz będzie więc wzbudzał w nich pozytywne skojarzenia.

Mogłoby się wydawać, że jako firma ponosimy wyłącznie koszty. Zysk ze sprzedaży nie zasila w końcu naszego budżetu, jednak to my ponosimy koszt zaprojektowania oraz produkcji kalendarzów. Pomimo tego jest to niezwykle skuteczna forma promocji. Po pierwsze nasza marka będzie odbierana, jako bardziej prestiżowa. Przedsiębiorstwa angażujące się w pomoc charytatywną cieszą się sporym uznaniem wśród odbiorców. Z pewnością zostaniemy zapamiętani, a z naszej oferty skorzysta spora ilość nowych klientów.

Firmę, która angażuje się w pomoc charytatywną ciężko jest skrytykować. Marka będzie więc pracować na swoje dobre imię. Warto również zaznaczyć, że pomimo tego, że na sprzedaży kalendarzy charytatywnych nie zarobimy, to wzrost zysku zauważymy w nadchodzących sezonach.

 

Jak zaprojektować kalendarz charytatywny?

 

Kalendarz charytatywny musi być produktem wysokiej jakości. Istotnym jest, aby posiadał on wszystkie najważniejsze informacje, a jednocześnie był atrakcyjny pod względem wizualnym. Musi on być przyjemny dla oka. Pomagając np. schronisku nie umieszczajmy smutnych zdjęć przedstawiających zaniedbane psy. Pokażmy pozytywną stronę każdej sytuacji.

Istotnym jest również prawidłowe zaprojektowanie kalendarza charytatywnego pod względem technicznym. Jeśli nie wiemy, jak zrobić to dobrze, to po prostu skorzystajmy z usług doświadczonego grafika. Wykona on profesjonalny projekt, który będzie zgodny z naszą wizją i założeniami. Dzięki temu nie będziemy musieli obawiać się, że wyprodukowane materiały reklamowe nie będą cieszyć się zainteresowaniem. Wynajęcie wykwalifikowanego grafika reklamowego daje nam również poczucie komfortu. Oszczędzamy sporą ilość czasu. Jest to szczególnie ważne dla osób, które nie posiadają umiejętności z zakresu obsługi programów graficznych.

 

Gdzie wydrukować kalendarz charytatywny?

 

Kalendarz charytatywny wydrukujemy w niemal każdej drukarni. Musimy jednak pamiętać o tym, aby wybrać miejsce, które wyposażone jest w nowoczesny sprzęt i bazuje na dobrej jakości materiałach eksploatacyjnych. Wydruk odgrywa bardzo ważną rolę, gdyż w dużej mierze to od niego zależy, jak będzie prezentować się kalendarz.
Podczas wyboru drukarni nie kierujmy się więc wyłącznie niską ceną. Lepiej wydrukować mniejszą ilość sztuk w wyższej jakości, niż dużą ilość kalendarzy słabych i nieodpornych na warunki użytkowania. Nie zapominajmy o tym, że produkt musi prezentować się nienagannie cały rok.