Infografika – dlaczego warto ją tworzyć?



Przez
Michał Koprowiecki
21 Luty 18

Infografika – dlaczego warto ją tworzyć?

Obecnie osoby poszukujące informacji w sieci są wprost nimi zalewane. Nie służy to ich skutecznemu przyswajaniu, a ogromna liczba danych sprawia, że znacznie trudniej jest nam odnaleźć to, co istotne w tym „gąszczu”. Informacje w formie tekstowej mają znacznie mniejszą szansę na dotarcie do użytkownika internetu – zwłaszcza, że ci przede wszystkim skanują otwieraną stronę, zanim jeszcze przejdą do bardziej wnikliwego zapoznawania się z jej treścią. Specjaliści od marketingu i wizerunku firm szukają zatem nowych dróg, które mogą sprawić, że potencjalny klient zatrzyma się na witrynie, zapozna z jej treścią, uzna firmę za eksperta w swojej dziedzinie i ostatecznie zdecyduje się na skorzystanie z jej usług. Jedną z nowych metod przekazywania informacji w sieci są infografiki. Dlaczego warto je tworzyć? Jak zaprojektować dobrą infografikę? Sprawdźmy.

Infografika – skuteczny sposób na dotarcie do odbiorcy

Infografika pozwala przeglądającemu witrynę na przyswojenie informacji w prosty i szybki sposób, a to wszystko dzięki jej przejrzystej i atrakcyjnej formie obrazkowej. Obecnie nawet skomplikowane statystyki i raporty coraz częściej przedstawia się w formie infografik. Dzięki temu znacznie łatwiej jest ich odbiorcom uchwycić sedno prezentowanych danych i je zapamiętać.

Jednak dlaczego infografika jest tak skuteczna? Według badań nawet w przypadku prawidłowo sformatowanego tekstu, który posiada akapity, pogrubienia i inne wyróżniki zwiększające jego czytelność, jedynie 10% informacji jest przez nas zapamiętywanych. W porównaniu do danych, które możemy przyswoić dzięki obrazom, jest to bardzo mało. Blisko 90% docierających do mózgu informacji ma postać graficzną.

Jaka powinna być infografika?

Jak widać zastosowanie infografiki ma ogromny potencjał. Jednak, aby spełniały one w pełni swoją funkcję, treści w nich zawarte powinny zostać przekazane w łatwy do przyswojenia, zapamiętania i przeanalizowania sposób. Dzięki temu nawet bardzo szczegółowe informacje – dotyczące np. statystyk – będą dla internautów niezwykle proste do zapamiętania. Dobre infografiki potrafią zaciekawić odbiorców, pokazują interesujące różnice w danych statystycznych, a także mają zwięzłą postać. Infografiki mogą być wykorzystywane do prezentacji danych finansowych, społecznych, medycznych, czy technologicznych. Ich forma sprawia, że przyswojenie zawiłej terminologii i kluczowych informacji jest łatwe, jak nigdy wcześniej.

Jak wykorzystać infografikę w promocji firmy?

Infografika może być dla przedsiębiorców doskonałym sposobem na:

  • przyciągnięcie nowych odbiorców – publikując w sieci interesujące treści stawiasz się w doskonałej pozycji. Internauci poszukując w sieci informacji na konkretny temat będą trafiać na Twoją witrynę. Jeśli udzielisz im odpowiedzi na dręczące ich pytania może zapadniesz im w pamięci i będą chętniej Cię odwiedzać. Jednak – jak doskonale wiemy – to dopiero wstęp do dalszych benefitów;
  • wspieranie działań seo – dzięki publikacji interesujących treści, których poszukują internauci Twoja witryna będzie piąć się w górę w wyszukiwaniach organicznych. A to z kolei sprawi, że będziesz lepiej widoczny i Twoje zasięgi zwiększą się;
  • budowanie zaufania i postrzeganie w roli eksperta – jeśli klienci zaufają Ci, to bardzo prawdopodobne, że będą chcieli docenić Twoją pracę i wkład w pośrednie rozwiązanie ich problemów. Jeśli sprzedajesz jakiś produkt lub usługę, to z pewnością będą bardziej skłonni do skorzystania właśnie z Twojej oferty niż konkurencji. Współcześnie w biznesie ważne są relacje!