Jak powinien wyglądać dobry folder reklamowy?



Przez
Michał Koprowiecki
15 Kwiecień 20

Jak powinien wyglądać dobry folder reklamowy?

Foldery reklamowe od wielu lat są jednym z najbardziej pomocnych materiałów reklamowych. Dzięki nim praca przedstawicieli handlowych oraz osób obsługujących klientów bezpośrednio w firmie jest dużo łatwiejsza. W szczególności sprawdzają się w firmach, które posiadają bardzo obszerną ofertę produktów.

W ostatnich tygodniach, w związku z epidemią Koronawirusa, kontakt z klientami został bardzo ograniczony. Sklepy w większości są zamknięte, a informacje dotyczące poprawy sytuacji nie są niestety optymistyczne. Właśnie w tym momencie dla wielu firm foldery reklamowe będą nieocenionym formą kontaktu z klientami. Dla wielu firm jest to szansa na wzrost sprzedaży w tym ciężkim momencie.

Druk folderów to proces wyjątkowo prosty i szybki – wystarczy dobry projekt oraz sprawdzona drukarnia. Dobrze przygotowany merytorycznie i wizualnie folder, zapewni klientowi wszystkie informacje dotyczące naszych produktów i w duże mierze może przyczynić się do złożenia zamówienia.

Jak powinien wyglądać dobrze przygotowany folder reklamowy:

  •         Zdjęcia i ilustracje – większość osób zanim zacznie czytać tekst przegląda obrazy. Jeżeli one nie zainteresują potencjalnego klienta, mała jest szansa, że zapozna się z resztą folderu
  •         Treści – pomimo, że folder reklamowy daje nam możliwość zawarcia większej ilości informacji niż na przykład ulotka, nie powinniśmy przesadzać. W folderze powinny znaleźć się najważniejsze informacje, które mogą pomóc klientowi w wyborze najbardziej odpowiedniego produktu.
  •         Układ – folder reklamowy musi być czytelny i przejrzysty. Zły układ tekstu oraz dobranych do niego grafik na pewno nie zachęci do zapoznania się z dalszą częścią
  •         Wykonanie – w pierwszej kolejności potencjalny klient zwróci uwagę na to jak wykonany jest folder, dlatego nie oszczędzajmy na rodzaju papieru oraz formie druku. Wybierzmy również sprawdzoną drukarnię, która na pewno zadba o wykonanie i druk folderów w najwyższej jakości.

Foldery reklamowe to jeden z głównych elementów strategii marketingowej. Dobrze przygotowany może zapewnić nam lepszą sprzedaż i sprawić, że zadowoleni klienci ponownie do nas wrócą. W dobie kryzysu gospodarczego jego moc jest jeszcze większa, dlatego warto korzystać z tego typu możliwości w działaniach reklamowych.