Jak przygotować druk wielkoformatowy
Reklama wielkoformatowa jest jedną z najlepszych form przekazywania informacji. Jej główną zaletą jest fakt, że dociera do ogromnego grona odbiorców. Dzięki swoim rozmiarom nie pozostanie niezauważona, a treści, które chcemy przekazać, w łatwy i czytelny sposób docierają do naszych odbiorców. Właśnie z tego powodu tego typu nośnik reklamy powinien być przemyślany pod każdym względem.
Przykłady druku wielkoformatowego:
- Billboardy
- Rollupy
- Banery reklamowe
- Plakaty
- Szyldy reklamowe
Szerokie grono odbiorców oraz fakt, że wielkoformatowe reklamy pozostają w jednym miejscu przez dłuższy czas zmuszają nas do przemyślenia każdego szczegółu. Projekt musi być perfekcyjnie przygotowany, a następnie wydrukowany w drukarni, która specjalizuje się w tego typu realizacjach.
Druk wielkoformatowy – o czym musimy pamiętać
- Wybór rozmiaru – rozpoczynając pracę nad projektem musimy wybrać rozmiar rzeczywisty naszej reklamy. Następnie należy zdecydować jaki przedział rozdzielczości wybierzemy. Wszystkie wymiary dobieramy do treści oraz formy naszej reklamy
- Format plików – aby mieć pewność, że wybrana przez nas drukarnia poprawnie odczyta wysłane przez nas pliki z projektem należy je przesłać w formacie TIFF lub PDF
- Kolory – od początku projektowania powinniśmy korzystać z kolorów CMYK, czyli z zestawu czterech podstawowych kolorów farb drukarskich. Da nam to pewność, że projekt po wydrukowaniu odwzoruje dokładnie to na czym nam zależało
- Spady i marginesy – są to przestrzenie, o których musimy pamiętać podczas projektowania naszej reklamy wielkoformatowej.
Druk wielkoformatowy to doskonały nośnik reklamy. Jego główne zalety to:
- Dociera do szerokiego grona odbiorców
- Jest reklamą o długotrwałym oddziaływaniu
- Zwiększa szanse na zapamiętanie informacji o firmie oraz o produktach
- Koszt produkcji jest relatywnie niski oceniając pod kątem liczby odbiorców
- Jest odporny na czynniki zewnętrzne oraz atmosferyczne
- Długotrwale zachowuje kolorów
Jak widać druk wielkoformatowy ma wiele zalet, ale jego przygotowanie wymaga pewnej wiedzy specjalistycznej. Podczas przygotowywania projektu należy mieć na względzie wiele kwestii. Zdecydowanie więcej niż w przypadku klasycznych materiałów reklamowych. Zlecając wydruk wielkoformatowy warto współpracować z drukarnią oraz korzystać z rad i podpowiedzi.