Jak przygotować druk wielkoformatowy



Przez
Michał Koprowiecki
07 Grudzień 20

Jak przygotować druk wielkoformatowy

druk wielkoformatowy

Reklama wielkoformatowa jest jedną z najlepszych form przekazywania informacji. Jej główną zaletą jest fakt, że dociera do ogromnego grona odbiorców. Dzięki swoim rozmiarom nie pozostanie niezauważona, a treści, które chcemy przekazać, w łatwy i czytelny sposób docierają do naszych odbiorców. Właśnie z tego powodu tego typu nośnik reklamy powinien być przemyślany pod każdym względem.

Przykłady druku wielkoformatowego:

  •         Billboardy
  •         Rollupy
  •         Banery reklamowe
  •         Plakaty
  •         Szyldy reklamowe

Szerokie grono odbiorców oraz fakt, że wielkoformatowe reklamy pozostają w jednym miejscu przez dłuższy czas zmuszają nas do przemyślenia każdego szczegółu. Projekt musi być perfekcyjnie przygotowany, a następnie wydrukowany w drukarni, która specjalizuje się w tego typu realizacjach.

Druk wielkoformatowy – o czym musimy pamiętać

  •         Wybór rozmiaru – rozpoczynając pracę nad projektem musimy wybrać rozmiar rzeczywisty naszej reklamy. Następnie należy zdecydować jaki przedział rozdzielczości wybierzemy. Wszystkie wymiary dobieramy do treści oraz formy naszej reklamy
  •         Format plików – aby mieć pewność, że wybrana przez nas drukarnia poprawnie odczyta wysłane przez nas pliki z projektem należy je przesłać w formacie TIFF lub PDF
  •         Kolory – od początku projektowania powinniśmy korzystać z kolorów CMYK, czyli z zestawu czterech podstawowych kolorów farb drukarskich. Da nam to pewność, że projekt po wydrukowaniu odwzoruje dokładnie to na czym nam zależało
  •         Spady i marginesy – są to przestrzenie, o których musimy pamiętać podczas projektowania naszej reklamy wielkoformatowej.

Druk wielkoformatowy to doskonały nośnik reklamy. Jego główne zalety to:

  •         Dociera do szerokiego grona odbiorców
  •         Jest reklamą o długotrwałym oddziaływaniu
  •         Zwiększa szanse na zapamiętanie informacji o firmie oraz o produktach
  •         Koszt produkcji jest relatywnie niski oceniając pod kątem liczby odbiorców
  •         Jest odporny na czynniki zewnętrzne oraz atmosferyczne
  •         Długotrwale zachowuje kolorów

Jak widać druk wielkoformatowy ma wiele zalet, ale jego przygotowanie wymaga pewnej wiedzy specjalistycznej. Podczas przygotowywania projektu należy mieć na względzie wiele kwestii. Zdecydowanie więcej niż w przypadku klasycznych materiałów reklamowych. Zlecając wydruk wielkoformatowy warto współpracować z drukarnią oraz korzystać z rad i podpowiedzi.