Jak tanio promować firmę?



Przez
Michał Koprowiecki
28 Maj 19

Jak tanio promować firmę?

darmowa promocja firmy

Czy skuteczna promocja firmy musi być droga? A czy trafienie w środek tarczy wymaga kupienia kilkuset lotek? W promowaniu firmy liczy się celność podejmowanych działań, a nie liczba (i koszt) prób. Mądrze, nie znaczy drogo, tylko skutecznie. Jak więc mądrze promować firmę?

Tanio, jak w internecie? Tak to własnie tutaj możliwe są takie cuda, jak np. darmowa promocja firmy. Jest to o tyle wdzięczne pole, że pozwala dobrze targetować reklamy, a do tego istnieje wiele tanich lub nawet darmowych sposobów promowania biznesu.

Do promocji firmy, gotowy? Stop!

Zanim wydasz choć złotówkę na reklamę, zatrzymaj się i rozejrzyj. Zastanów się co masz – i co z tego możesz (i powinieneś) udoskonalić. Często już drobne poprawki przynoszą spektakularne efekty. Zacznij więc od podstaw – zobacz, w którym miejscu ścieżki zakupowej jest najwięcej punktów zapalnych i spróbuj je naprawić. Dopracuj sposób  komunikacji, wizerunek i prezentację oferty.

Zanim zaczniesz inwestować w SEO lub reklamy AdWords, zajmij się optymalizacją swojej strony. Upewnij się, że mapa strony jest czytelna, a ścieżka maksymalnie uproszczona. Zadbaj o odpowiedni tytuł strony, układ nagłówków, metadane i teksty alternatywne obrazków. Zadbaj też o treści – uzupełnij opisy produktów, kategorii, pomyśl też o FAQ i przydatnych treściach – np. na blogu firmowym. Słowem – posprzątaj, zanim zaprosisz do siebie gości.

tania promocja firmy

Patent na tanie wizytówki – online i offline

Przedstaw się. Jeśli jeszcze nie masz, to koniecznie dodaj swoją wizytówkę w Gogle, na Facebooku i Instagramie. Dzięki temu, klienci łatwiej Cię znajdą – i trafią zarówno na Twoją stronę, jak i do Twojej siedziby. To nic nie kosztuje (poza czasem), a pozwala znacznie zwiększyć zainteresowanie odbiorców.

Poza wizytówką w sieci, nie zapomnij też o tej klasycznej, która działa bez Wi-fi. Wizytówki papierowe nadal są absolutną podstawą każdej poważnej firmy. Możesz je rozdawać na targach, konferencjach – lub na co dzień. Dzięki ciekawemu projektowi wizytówki możesz na dłużej zagościć w pamięci odbiorców.

Ale ale – pamiętaj, że dobra wizytówka, to nie gnieciuch z firmowej drukarki, ale eleganckie grube podłoże, dopracowane kolory i dedykowane uszlachetnienie. Nie warto na tym szczególnie oszczędzać, bo tę jakość naprawdę widać (i czuć pod palcami). Co więcej, w sieci można znaleźć miejsca, w których sprawnie wydrukujesz efektowne i tanie wizytówki (cennik możesz podejrzeć np. tutaj).

reklama firmy

Promocja, która ma moc – POEM i PESO

Masz już dopracowaną stronę, dopieszczone wizytówki i nieco przestrzeni na kolejne kroki? Świetnie, teraz możesz wyruszyć na głębsze wody. Jeśli chcesz, by świat o Tobie usłyszał, a potem sam zaczął mówić, zrób trochę szumu. Zaproś klientów do oceniania Twojej firmy, dodaj swoją firmę do istotnych branżowych katalogów i daj się usłyszeć. Jak ugryźć plan medialny?

Zacznij od podstaw, czyli dopracowywania każdej z literek modelu POEM (lub PESO). Skrót pochodzi z ang. Paid, Owned i Earned Media. Chodzi tu o wzmianki o nas – te kupione (sponsorowane), stworzone na naszych kanałach (czyli własne) oraz pozyskane (czyli te, którymi dzielą się sami użytkownicy). Niektórzy odświeżają ten model, uznając za podstawę planu reklamowego PESO, czyli Paid, Earned, Shared i  Owned media. W obu modelach chodzi jednak o to samo – czyli o to, aby udoskonalać wszystkie kanały dystrybucji treści i zachęcać do interakcji i dzielenia się nimi z użytkownikami. Podsumowując:

  • Dbaj o regularne umieszczanie wartościowych treści na tych kanałach, które już posiadasz. Dopracowuj posty na SM, regularnie uzupełniaj blog firmowy i aktualizuj stronę. Zapraszaj do wpisów gościnnych, twórz tutoriale, ebooki, podsumowania i inne przydatne materiału. Słowem – wykorzystaj potencjał, który już masz.
  • Dziel się wiedzą – zanim media same do Ciebie zapukają, skorzystaj z możliwości wykupienia artykułów sponsorowanych. Możesz się zwrócić bezpośrednio do wydawców lub skorzystać ze specjalnych platform pośredniczących między nabywcami, a właścicielami danych tytułów lub blogów.
  • Angażuj – czyli działaj tak, aby powstał szum i zachęcaj użytkowników, by współtworzyli i dzielili się wiedzą o Twojej firmie. Zachęcaj i inspiruj na tyle, by wieść o Tobie sama powoli zaczęła zdobywać świat.