Jak zaprojektować notes firmowy?



Przez
Michał Koprowiecki
17 Kwiecień 21

Jak zaprojektować notes firmowy?

Notesy reklamowe należą do najbardziej praktycznych gadżetów reklamowych. Wiele osób podczas spotkań firmowych, konferencji czy szkoleń robi notatki w formie ręcznej, dlatego też firmowy notes może być bardzo przydatnym upominkiem. Aby jednak właściwie pełnił swoją rolę i wpisywał się w identyfikację wizualną marki, powinien być odpowiednio zaprojektowany. Podpowiadamy, w jaki sposób zaprojektować notes firmowy, by był narzędziem wspierającym promocję firmy.

Dlaczego warto zamówić notesy reklamowe?

Estetyczne notesy firmowe należą do materiałów biurowych, które są niezbędne w każdej firmie. Z całą pewnością przydadzą się pracownikom, którzy będą mogli w nich zapisywać ważne informacje, terminy czy przygotowywać notatki. Odpowiedni projekt sprawia jednak, że personalizowany notatnik doskonale sprawdza się jako gadżet reklamowy. Możesz na nim umieścić logo firmy czy grafikę reklamową, a także dane firmy i wszelkiego rodzaju treści promocyjne. Tak zaprojektowane notesy warto rozdawać na przykład podczas różnego rodzaju targów, konferencji czy oficjalnych spotkań. Każdy z nas lubi dostawać upominki, a praktyczne notesy firmowe bez wątpienia będą używane. Gdy obdarowana osoba będzie sporządzać notatki, jednocześnie przyczyni się do dalszego promowania firmy.

Rodzaje notesów reklamowych

Projektując notes firmowy, możesz wybierać spośród różnego rodzaju modeli. Warto wymienić przede wszystkim:

  • Notesy klejone – są bardzo popularne, z wyglądu przypominają nieco tradycyjne zeszyty szkolne. Kartki w tym modelu zostały połączone ze sobą wzdłuż jednego boku, najczęściej krótszego.
  • Notesy ze spiralą – w tym przypadku kartki połączone zostały ze sobą specjalną metalową spiralą. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie. Spirala umożliwia łatwiejsze przerzucanie stron i powoduje, że możemy bez problemu wydrzeć jedną ze stron, nie niszcząc przy tym całego notesu.

Notesy reklamowe z estetyczną okładką – idealne do celów promocyjnych

Notesy reklamowe z estetyczną okładką są wręcz idealne do celów promocyjnych – pod warunkiem, że zadbamy o wysoką jakość wykonania. Przede wszystkim grafika na okładce powinna być spójna z identyfikacją wizualną firmy – notes będzie jej wizytówką. Warto zwrócić szczególną uwagę na dobór kolorów, krój i wielkość czcionek, umiejscowienie logo. Z całą pewnością notes powinien być dopracowany, tak aby kojarzył się z dobrą jakością i przywodził na myśl profesjonalizm.

Notesy firmowe – na co zwracać uwagę przy tworzeniu projektu?

Przygotowując projekt notesu dla drukarni powinieneś pamiętać o kilku kwestiach technicznych. Przede wszystkim ważna jest dobra rozdzielczość grafiki – nie mniejsza niż 350 DPI. Z każdej strony projektu należy zachować minimum 1,5 mm wolnej przestrzeni na spady. Jeżeli chodzi o czcionki, powinny mieć one wielkość co najmniej 7 punktów, w przeciwnym wypadku będą one nieczytelne. Jednocześnie wszystkie teksty należy zamienić na potrzeby projektu na krzywe – dzięki temu będziemy mieć pewność, że nie zostaną one zmienione na innym komputerze. Jeżeli zeszyt ma być w kratkę lub linie, to konieczne będzie wykorzystanie jednego z kolorów obecnych w palecie CMYK.