Jakie powinny być wymiary skutecznej ulotki?



Przez
Michał Koprowiecki
27 Luty 21

Jakie powinny być wymiary skutecznej ulotki?

wymiary dobrej ulotki

Ulotka reklamowa to jeden z najpopularniejszych nośników reklamy. Są one wyjątkowo skuteczne i można je wykorzystać do wielu działań związanych z promowaniem firmy. Tak jak w przypadku innych materiałów promocyjnych ich skuteczność zależy od doboru treści, kolorystyki oraz od pierwszego wrażenia jakie zrobią na odbiorcy. Wymiary ulotki możemy dowolnie dobierać do naszych potrzeb oraz ilości informacji, które chcemy przekazać.

Ulotka – wymiary oraz rodzaje na jakie możemy się zdecydować

  •         ulotka A6 – 105 x 148 mm. 
  •         ulotka A5 – 148 x 210 mm. 
  •         ulotka A4 – 210 x 297 mm. 
  •         ulotka A3 – 297 mm – 420

Nasz wybór może paść na klasyczne ulotki dwustronne, jednostronne lub w formie składanej. Są one idealnym rozwiązaniem w przypadku większej ilości treści. Składana forma doskonale sprawdzi się na przykład jako reklama restauracji lub kawiarni. Poza treściami reklamowymi możemy umieścić na niej menu oraz propozycje napojów oraz drinków. Wymiary ulotki składanej pozwalają na przejrzyste i kreatywne umieszczenie dodatkowych grafik oraz zdjęć.

W dobie Internetu wydawać by się mogło, że czas drukowanych ulotek już minął. Nic bardziej mylnego. Są one w dalszym ciągu jedną z najlepszych i najpopularniejszych form reklamy.

Ulotki reklamowe – główne zalety

  •         Są łatwe w kolportażu i docierają do szerokiego grona odbiorców
  •         Różne wymiary ulotek dają możliwość dopasowania ich idealnie do treści oraz rodzaju działalności
  •         Mogą spełniać różne funkcje. Poza klasyczną formą reklamy mogą stać się bonem na zakupy lub kuponem zniżkowym
  •         Koszt ich produkcji jest wyjątkowo niski w porównaniu do innych form reklamy. Daje to możliwość częstej zmiany treści oraz wyglądu

Czym powinna charakteryzować się ciekawa ulotka

Przede wszystkim ciekawą szatą graficzną. To dzięki niej przyciągniemy wzrok odbiorcy i sprawimy, że zapozna się z treściami umieszczonymi na niej. Kolejnym ważnym aspektem jest, aby wymiary ulotki były dopasowane do tego co chcemy na niej umieścić. Nie ma nic gorszego niż nieczytelna ulotka ze zbyt dużą ilością tekstu. Ważne, aby w ulotce zachęcić odbiorcę do działania.

Ulotka reklamowa może zdziałać cuda i zdecydowanie zwiększyć ruch w naszym sklepie firmowym, restauracji lub kawiarni. Ważne, aby tak ją przygotować żeby odbiorca miał ochotę najpierw się zapoznać z treściami, a następnie samodzielnie wykonać kolejny ruch.