Kreatywne reklamy – garść inspiracji



Przez
Michał Koprowiecki
03 Lipiec 19

Kreatywne reklamy – garść inspiracji

kreatywne kampanie

Z kreatywnością jest jak z mięśniami – gdy jest nieużywana, potrafi zanikać. Nie pozwolimy Ci jednak na większy spadek formy, przytaczając reklamy, które mogą otworzyć i odświeżyć Twoje myślenie. Zobacz, oceń i otwórz się na świeżą falę weny.

Zdradliwa wena – raz jest, raz jej nie ma

Czasami tak bywa – patrzysz na puste okienko/kartkę i czujesz totalną pustkę w głowie. Twórcze głowy miewają różne momenty – od prawdziwych szczytów kreatywności po głębokie doliny niemocy twórczej. Jednak są sposoby na wyjście z pudełka – jednym z najskuteczniejszych jest czerpanie inspiracji od innych. Poniżej zobaczysz subiektywny wybór kilku kampanii, które mogą Cię zainspirować. A teraz rozluźnij się, odetchnij i zobacz owoce pracy innych kreatywnych.

Chrupnij sobie Wi-fi

Jak w minimalistycznej formie pokazać kolory brandowe, logo, flagowy produkt, a przy okazji poinformować odbiorców o darmowym wi-fi w siedzibie? No i oczywiście najlepiej po jednej nutce, czyli tak, aby jeden rzut oka wystarczył, by wiedzieć wszystko. Brzmi jak niemożliwe? A jednak – można? Można!

Kreatywność z napędem na 4 koła

A jak symbolicznie i kreatywnie pokazać cechy reklamowanego modelu auta? Dodajmy, że przekaz ma być pozbawiony technicznych szczegółów – a temat ma być przekazany obrazowo i w uniwersalny, przejrzysty sposób. Udało się to osiągnąć w tej kampanii. Ta kreacja błyskotliwie przedstawia prawdziwego króla dżungli – czyli jeepa. Łączy pakowność wielbłąda i szybkość oraz spryt wilka. Czy można zrobić to przejrzyściej?

reklama jeep

A jak już przy jeepach jesteśmy – warto wspomnieć o tej kampanii stworzonej przez agencję Publicis Worldwide. Celem było zaprezentowanie nowego jeepa Wranglera, jako auta przeznaczonego dla miłośników przygód. Poza takim segmentowaniem odbiorców, twórcy mieli pokazać cechę szczególną tego modelu – czyli łatwo zdejmowalny dach. Twórcy dali radę – przygodę zobrazowali przez egzotycznych autostopowiczów, a zalety  rozsuwanego dachu – przez ich pondgabarytowe nakrycia głowy. Kreacje zachęcają do zrobienia miejsca na najdziksze przygody. Czujesz to?

reklama auta

Pogoda (twórczego) ducha

Rozmowy o pogodzie przeżył (lepiej lub gorzej) każdy z nas – jedna nie każdy zmierzył się z wyzwaniem, jakim jest reklamowanie szwedzkiej aplikacji pogodowej. To nie jest najłatwiejsze zadanie, zwłaszcza, że lato w Szwecji jest – delikatnie mówiąc – dość nieuchwytne. Twórcy w przewrotny sposób wykorzystali kapryśną, szwedzką aurę, pokazując odbiorcom, że dzięki apce – z łatwością znajdą dobrą pogodę – nawet w Szwecji. A no i oczywiście nie tylko znajdą tę dobrą – ale też unikną tej złej.

kreatywna reklama

reklama pogoda

Dzieci bywają przerażające

No to teraz nieco – trzeba przyznać – kontrowersyjna kampania stworzona przez DDB. Klient i produkt dość wymagający – bo… to producent prezerwatyw. Jak stworzyć kampanię reklamową kondonów, która będzie realizowana w tak szczególnym czasie, jakim jest Halloween? W odpowiedzi na to wyzwanie twórcy zachęcają, by uważać na miłość bez zabezpieczenia, zwłaszcza podczas Halloween. Dlaczego? Dlatego, że dzieci mogą być przerażające. No i po to, żeby przypadkiem któreś z zaprezentowanych (rzekomo potwornych) dzieci nie powiedziało do Ciebie – Tato. Przekonujące? Trudno powiedzieć, ale na pewno niecodzienne😉.

reklama prezerwatyw

reklama gumki