Potykacze reklamowe – co warto o nich wiedzieć?



Przez
Michał Koprowiecki
30 Kwiecień 19

Potykacze reklamowe – co warto o nich wiedzieć?

Potykacz reklamowy

Potykacze mogą pełnić zarówno funkcję reklamową, jak i informacyjną lub wizerunkową. To od nas zależy, jak wykorzystamy ich potencjał – a ten bez wątpienia jest ogromny. Jakie są najpopularniejsze rodzaje i zastosowania potykaczy?


Czym są potykacze?

Potykacze to, mówiąc najprościej, reklama, która – dosłownie – staje nam na drodze. To nic innego jak stawiane na ziemi nośniki, które zapraszają nas do odwiedzenia danego miejsca, informują o siedzibie firmy lub aktualnej promocji.

Potykacze występują w różnych rozmiarach i formach, ich główną cechą jest to, że niemal każdy przechodzień zwróci na niego uwagę (i podczas spaceru na niego się natknie, a w najgorszym wypadku się o niego potknie).

Potykacze, w przeciwieństwie do standów reklamowych mają wymienną grafikę i pozwalają na częstą zmianę oferty. Potykacze najczęściej mają formę zatrzaskowej ramki, w której umieszczane są aktualne plakaty lub tablicy kredowej, na której można swobodnie pisać.

Pamiętaj, że
Potykacze można umieszczać na terenie, do którego  mamy prawo (pod warunkiem, że nie stanowią zagrożenia dla przechodniów i gości). Jeśli jednak zamierzamy go umieścić na powierzchni, która do nas nie należy (np. na miejskim chodniku), należy ubiegać się o pozwolenie (lub nastawić na liczne skargi i mandaty).

Rodzaje potykaczy reklamowych

Potykacze różnią się formatem, materiałem wykonania i kształtem. Najogólniej można je podzielić na te w kształcie litery „A” i na te pojedyncze osadzone na stabilnej nóżce (najczęściej wypełnianej piaskiem lub wodą).

potykacz informacyjny

  • Potykacze kredowe/tablicowe najczęściej wykonane są z drewnianego stelażu, z tablicową powłoką. Są cenione za elegancki wygląd i możliwość stałego aktualizowania oferty. Różnią się grubością, kolorem i rodzajem drewna. Ich dużą zaletą jest to, że na drewnianych elementach można grawerować lub rzeźbić dowolne napisy, logo lub kształt. Na takich nośnikach można zapisywać dzisiejsze menu, cytaty, komiksy lub zabawne komentarze. Dają one ogrom możliwości i są wdzięcznym polem do prezentowania oferty i kreatywności posiadaczy.
  • Potykacze ramkowe najczęściej wykonywane są z aluminium. Są zamawiane są pod konkretne formaty plakatów, pozwalając na ich częstą wymianę. Mogą też występować w wariancie wodoodpornym ze specjalną kieszonką, zabezpieczającą wydruk przed wilgocią. Do takich nośników często dodawane są też specjalne powłoki antyrefleksyjne, które zabezpieczają kolory wydruków, a do tego zwiększają ich czytelność (nawet w pełnym słońcu).
  • Poza wymieniony rodzajami warto dodać także rzadziej zamawiane potykacze z PVC – te najczęściej stosuje się jako zaproszenie do siedziby biura, gabinetu lub restauracji. Zazwyczaj są one drukowane w technologii UV, przez co są dość trwałe, ale nie pozwalają na wymianę grafiki. Tego typu potykacze pełnią funkcję informacyjną, ostrzegawczą lub też ułatwiają odnalezienie danego punktu.

Zastosowanie potykaczy

Możliwości zastosowania takich stojaków reklamowych są ogromne – od funkcji reklamowej, przez informacyjną i wizerunkową. Potykacze spotykamy niemal wszędzie – przed lokalem u fryzjera, kosmetyczki, w gabinecie lekarskim lub rehabilitacyjnym. Potykacz doskonale sprawdza się jako zaproszenie i informacja o promocjach – przed sklepami, sklepami, stołówkami lub barami.

W funkcji informacyjnej chętnie są wykorzystywane w urzędach, galeriach w kinach lub na targach. Na potykaczach każdego dnia można zapisywać różne sentencje, rysować komiksy lub pisać dedykowane życzenia tym, którzy mają imieniny tego dnia. Przypomnienie i solenizantach doskonale się sprawdza np. w przypadku kwiaciarni lub cukierni.