Szyld – podstawowa reklama stacjonarnego biznesu



Przez
Michał Koprowiecki
19 Czerwiec 17

Szyld – podstawowa reklama stacjonarnego biznesu

szyld reklamowy

Co jest w stanie zachęcić przypadkowego przechodnia, aby wszedł do sklepu, apteki, kawiarni czy restauracji? To własnie szyld. Bez niego takie miejsca praktycznie nie istnieją, bo nic nie wskazuje na to, że pod tym adresem znajduje się konkretny sklep czy kawiarnia. Patrząc na szyld możemy błyskawicznie zdecydować, czy to miejsce nas zainteresuje, czy nie.

Jeśli chcesz, aby Twój lokal był odwiedzany częściej, zadbaj o porządny i zachęcający szyld. Nie ma znaczenia, jaki biznes prowadzisz – siedziba Twojej firmy powinna być widoczna dla przechodniów. Szewc, sklep z odzieżą używaną, salon kosmetyczny – dosłownie każdy interes powinen wyróżniać się szyldem. Ale co decyduje o tym, czy szyldy reklamowe są dobre, czy nie?

Czym się inspirować?

Wiele zależy od charakteru Twojej działalności. Ale nie oznacza to, że jeśli prowadzisz kwiaciarnię, musisz skopiować szyld innej kwiaciarni, który Ci się spodoba. Ważne, aby projekt się wyróżniał – zarówno w stosunku do innych firm z branży, ale też na tle budynku i całego miasta.

Istnieje kilka podstawowych sposobów na znalezienie inspiracji – najprostsze z nich to spacer po okolicy oraz research w internecie. Spacerując, rozglądaj się uważnie i przyglądaj się szyldom różnych firm. W ten sposób łatwo zauważysz pewne trendy i tendencje, ale też sprawdzisz, co już istnieje, aby nie stworzyć zbyt podobnego projektu. Źródłem inspiracji jest też internet – znajdziesz tam wszystko, przykładowe szyldy reklamowe także.

Szyld reklamowy a identyfikacja wizualna

Jeśli chcesz, aby Twoja firma była postrzegana jako bardziej profesjonalna, zadbaj o identyfikację wizualną. Najlepiej zlecić zaprojektowanie corporate identity (CI) konkretnej agencji. Na CI składają się między innymi: logotyp, kolorystyka stosowana w materiałach reklamowych, charakterystyczny krój pisma kojarzący się z działalnością firmy, ale także wygląd produktów, służbowe stroje czy wygląd budynków i wnętrz. Elementem spójnym z identyfikacją wizualną powinien być także szyld.

Dlatego warto pamiętać, aby tworząc projekt szyldu, nie różnił się on od stosowanych przez firmę materiałów reklamowych. Warto wykorzystać kolory, kroje pisma i kształty, które kojarzą się z firmą. Dzięki temu klient łatwo pozna, że trafił pod właściwy adres, bo widział takie samo logo na ulotce reklamowej.

Materiały i techniki

Nie tylko wygląd szyldu jest ważny, ale także to, w jaki sposób i na czym został wykonany. Najczęściej stosuje się takie materiały, jak PCV, dibond  i plexi o różnych grubościach. Popularny jest druk UV, czyli technika druku cyfrowego, podczas którego emituje się światło ultrafioletowe. Druk UV ma wiele zalet, np.: jest bezpieczny dla zdrowia – podczas druku nie wydzielają się żadne zapachy ani substancje; jest wysoce odporny na warunki atmosferyczne, dlatego nadaje się na szyldy; druk charakteryzuje się wiernym odwzorowaniem kolorów grafiki.

Materiał, na którym wykonany jest szyld, może mieć różne grubości i rozmiary, w zależności od indywidualnych potrzeb. Możemy wybierać wśród szerokiej gamy dostępnych materiałów, takich jak: płyta dibond, plexi (bezbarwna lub biała) oraz PCV (spienione lub twarde). Różne płyty sprawdzą się w różnych celach, więc warto skonsultować się z pracownikami firmy, w której chcemy zamówić szyld.

Szyld – co jeszcze warto wiedzieć?

Szyld, jako materiał zewnętrzny, powinien być odpowiednio zabezpieczony przed działaniem warunków atmosferycznych, takich jak mocne słońce, deszcz czy mróz. Warto zapytać o trwałość stosowanej techniki. Rada na koniec – pomyśl o odpowiednim podświetleniu szyldu, aby był widoczny także wieczorem i w nocy, a nie tylko w dzień.