To się nosi – czyli ubranie w reklamie



Przez
Michał Koprowiecki
23 Maj 19

To się nosi – czyli ubranie w reklamie

czapka z nadrukiem

Nosisz się z zamiarem przelania swoich projektów reklamowych na odzież? Świetnie, bo tekstylia to jeden z najskuteczniejszych nośników reklamowych. Dobrze zaprojektowane koszulki, czapki lub plecaki rozejdą się jak ciepłe bułeczki. Efekt? Odbiorcy zyskają praktyczny element garderoby, a Ty mobilny nośnik reklamowy. Typowe win-win.

Reklama na tekstyliach – reklama na szóstkę

Garderoba to bardzo wdzięczny nośnik reklamowy – wiedzą o tym choćby uczestnicy targów, na których zwykle to właśnie reklamowe torby, koszulki albo plecaki najszybciej się rozchodzą. Jeśli naniesiony projekt jest ciekawy – możemy być pewni, że ten szybko rozniesie się po ulicach. Tutaj nie trzeba nikogo namawiać do sięgnięcia po naszą reklamę, jak ma to miejsce np. przy rozdawaniu ulotek lub gazetek promocyjnych. Tutaj, to klienci sięgają po nasz przekaz, zyskując praktyczny dodatek i element garderoby.

koszulka reklamowa

Najpopularniejszymi elementami garderoby, wykorzystywanymi do promocji są:

  • Koszulki i bluzy reklamowe (w tym koszulki sportowe, często z logo sponsorów i organizatorów danego wydarzenia).
  • Plecaki i bawełniane torby reklamowe (bardzo popularne, praktyczne i dające ogromne pole do reklamowego i graficznego popisu).
  • Czapki reklamowe – zarówno te zimowe, jak i z przewiewne czapki z daszkiem.
  • Ostatnio hitem są skarpetki z zabawnym nadrukiem reklamowym.
  • Nadruki reklamowe są tez niezastąpione przy znakowaniu odzieży pracowniczej i roboczej. Eleganckie hafty mogą ozdobić np. zapaski kelnerskie, fartuchy lub serwety i firany w danej restauracji lub kafejce.

plecak z nadrukiem

Najpopularniejsze metody znakowania tekstyliów

Poza wyborem wzoru i rodzaju tekstyliów reklamowych, warto poznać podstawowe informacje o rodzaju i zastosowaniu różnych metod zadruku tekstyliów. Poniżej w skrócie wyjaśnimy, na czym polegają najpopularniejsze metody nanoszenia grafiki na odzież.

  1. Sublimacja to jedna z najtrwalszych metod znakowania odzieży, przeznaczona przede wszystkim do materiałów sztucznych – wykonanych ze 100% poliestru. Tutaj projekt jest po prostu wgrzany w tkaninę, nie wpływając na jej właściwości – oddychalność czy odprowadzanie wilgoci. Właśnie dlatego sprawdza się do nanoszenia wzorów na odzież sportową. Za pomocą tej metody można nanieść na tekstylia zarówno kolorowy, jak i jednobarwny projekt. Grafika naniesiona tą metodą zachowa pierwotny wygląd – nawet po wielu praniach i intensywnym użytkowaniu.
  2. Haft komputerowy jest nie tylko trwały, ale także efektowny i ponadczasowy. Metoda ta pozwala naszyć zarówno jednokolorowe, proste wzory, jak i skomplikowane kolorowe napisy i grafiki 3D. Dużą zaletą jest nietuzinkowy, elegancki wygląd oraz niebywała trwałość – spokojnie można prać także w wysokich temperaturach. Warto zaznaczyć, że haft będzie dobrze wyglądał wyłącznie na grubych tkaninach (około 200 g), w innym przypadku materiał może się marszczyć i wyglądać niezbyt estetycznie. Hafty można wykonywać na koszulkach, czapkach, plecakach, torbach – właściwie na większości elementów garderoby. Do haftów można zastosować zarówno nici tradycyjne, jak i metalizowane, neonowe i w różnych wariantach kolorystycznych.
  3. Sitodruk to jedna z najstarszych, ale i najbardziej uniwersalnych metod druku. Sprawdza się na większości powierzchni – w tym na drewnie, materiałach bawełnianych i poliestrowych. Ta metoda pozwala uzyskać trwałe, a przy tym intensywne kolory. Sitodruk umożliwia tworzenie grafik z wykorzystaniem bardzo szerokiej gamy kolorów – w tym ciekawych przejść tonalnych. Ta metoda jednak zazwyczaj stosowana jest przy większych zamówieniach, gdyż koszt pojedynczego wydruku jest dość wysoki.