Ulotka reklamowa – jakie powinna mieć wymiary, jak ją zaprojektować, jaki papier?



Przez
Michał Koprowiecki
12 Maj 21

Ulotka reklamowa – jakie powinna mieć wymiary, jak ją zaprojektować, jaki papier?

idealna ulotka

Ulotka reklamowa to jedna z najbardziej uniwersalnych form reklamy. Doskonale sprawdza się w wielu branżach, a możliwości jej wykorzystania jest naprawdę dużo. Jak w przypadku wszystkich materiałów promocyjnych jednym z najistotniejszych elementów, który wpływaja na skuteczność jest przygotowywanie projektu. Musi on uwzględniać cel jaki ma osiągnąć ulotka, grupę docelową, rodzaj produktu, który ma promować oraz miejsce, w którym będzie rozdawana.

Ulotka reklamowa – jakie decyzje musimy podjąć podczas projektowania

  •         Format ulotki – format ulotki ma kluczowy wpływ na cały projekt oraz efekt końcowy. Do wyboru mamy wiele różnych formatów ulotek zwykłych: A3, A4, A5, A6, DL i kwadratowe oraz ulotek składanych: A3, A4, A5, A6 (pion i poziom), DL (pion i poziom). Format ulotki powinien być dobrany do przeznaczenia oraz treści, które mają się w nim znaleźć.
  •         Wymiary ulotki – są one w pełni uzależnione od formatu. Dopiero po podjęciu decyzji o formacie ulotki powinniśmy wybrać jej wymiary. Warto przetestować kilka różnych rozmiarów, aby sprawdzić, który z nich jest najbardziej czytelny w przypadku naszego projektu
  •         Rodzaj podłoża – wybór odpowiedniego papieru, na którym zostanie nadrukowana nasza ulotka ma kluczowy wpływ na ostateczny wygląd. Do wyboru mamy papier offsetowy (90 g, 120 g, 150 g, 240 g), papier kredowy mat (130 g, 170 g, 250 g), papier kredowy połysk (130 g, 170 g, 250 g), Kraftliner (170 g, 250 g). Im większa gramatura papieru tym bardziej profesjonalny efekt końcowy.

Co decyduje o skuteczności ulotki

  •         Układ graficzny – ulotka musimy być czytelna, nie możemy na niej umieszczać zbyt dużej ilości treści oraz grafik
  •         Kolorystyka – kolory ulotki powinny współgrać z identyfikacją wizualną firmy
  •         Fonty – wybór fontów powinien sprawić, że cały projekt będzie czytelny i łatwy w odbiorze.

Ulotka reklamowa może stać się najlepszym nośnikiem reklamy, pod warunkiem, że przygotujemy ją w profesjonalny i rzetelny sposób. Idealnie dobierając format, wielkość oraz papier możemy stworzyć perfekcyjny produkt, który zachwyci nawet najbardziej wymagające osoby, a tym samym wpłynie na zwiększoną sprzedaż w firmie.