Jak wykorzystać naklejki z folii?



Przez
Michał Koprowiecki
29 Sierpień 17

Jak wykorzystać naklejki z folii?

Naklejki to jeden z popularnych sposobów reklamy biznesu. Chętnie wykorzystywane są do oklejania witryn sklepowych, samochodów firmowych czy nawet jako element wystroju wnętrza. Czy warto zainwestować w naklejki z folii? Jakie są ich najważniejsze zalety?

Rodzaje folii samoprzylepnej

Możemy wybierać spośród wielu rodzajów papieru do druku i podobnie jest w przypadku folii samoprzylepnej. Poszczególne rodzaje różnią się między sobą, warto więc poznać ich specyfikę, aby umiejętnie dobrać odpowiednią folię do konkretnego projektu.

  • Przezroczysta – połysk lub mat

Folia pokryta trwałym klejem, zastosowanie jej pozwala osiągnąć efekt podobny do wydruku na szkle. Nadaje się do użycia w miejscach, których powierzchnia jest dość gładka i umożliwia dokładne przyklejenie folii.

  • Biała – połysk lub mat

Ma właściwości podobne do folii przezroczystej, jednak (jak nie trudno się domyślić) grafika w tym przypadku pojawia się na białym tle. Zaletą białej folii matowej jest fakt, że znacznie mniej odbija ona światło, niż folia błyszcząca.

  • Folia szroniona

Ten rodzaj folii daje efekt mrożonego szkła – stosuje się go często wewnątrz lokali lub biur w celu odcięcia pomieszczeń od siebie. Ozdobna folia daje ciekawy efekt wizualny, jak również praktyczny – dzięki temu, że nie jest przezroczysta, może zapewnić nieco prywatności.

  • Biała z szarym klejem

Folia podobna do opisanej wyżej folii białej, jednak pokryta jest klejem szarym. Daje to możliwość zakrycia grafiki, która znajduje się pod spodem bez ryzyka, że będzie ona przebijać i niszczyć efekt grafiki na nowej folii.

  • Okienna perforowana

Jak sama nazwa wskazuje, folia ta jest idealna do użycia na oknach dzięki swojej perforowanej powierzchni. Małe, równo ułożone dziurki przepuszczają światło, więc po wewnętrznej stronie pomieszczenia lub pojazdu widać, co dzieje się na zewnątrz. Ta folia używana jest w biurach, na witrynach sklepowych czy do oklejania szyb pojazdów.

Naklejki z folii jako forma reklamy

Wystarczy poznać rodzaje folii używanej do produkcji naklejek, aby domyśleć się, w jaki sposób może być ona używana. Folia idealnie sprawdza się na szybach, dając przy tym ciekawy efekt, ale często stosowana jest także do przyklejania np. na ścianach w celach ozdobnych.

Większość placówek wszelkiego rodzaju (sklepy, banki, salony) posiada baner – to bardzo ważny element identyfikacji wizualnej oraz wskazówka dla klienta mówiąca o tym, że w danym miejscu znajduje się lokal, którego szuka. Naklejki z folii to świetne dopełnienie funkcji baneru – widoczne na zewnątrz z daleka sugerują charakter miejsca. Naklejki można łatwo przykleić i tak samo odkleić, dlatego są świetnym nośnikiem informacji o aktualnej ofercie (która często się zmienia).

Perforowana folia okienna to także dobry sposób na reklamę outdoorową – w dużych miastach możemy się często spotkać z reklamami, które „podróżują” tramwajami lub autobusami. Taka reklama jest bardzo skuteczna, ponieważ codziennie dociera do tysięcy osób.

Główne zalety naklejek z folii samoprzylepnej

Najważniejszą cechą takich naklejek jest ich trwałość – są odporne na warunki atmosferyczne, więc idealnie sprawdzą się jako reklama zewnętrzna. Dodatkowo można je pokryć warstwą ochronną w celu zwiększenia trwałości. Naklejki mogą mieć różne kształty – od bardzo małych, do naprawdę dużych (wydruk dzielony jest wtedy na mniejsze części, w zależności od używanych przez drukarnię maszyn). Naklejki z folii są uniwersalne – idealne zarówno wewnątrz pomieszczeń (na szybach, ścianach czy podłodze), jak i na zewnątrz budynków oraz do oklejania samochodów służbowych. Zaletą jest także szeroki wybór folii, na których można zrealizować projekt graficzny i dostosować go do swoich potrzeb.