Spójna grafika

Na skróty

Czas i pieniądze poświęcone na zaprojektowanie Księgi Identyfikacji Wizualnej zwrócą się podwójnie. Musimy pamiętać, że dobrze zaprojektowana księga CI pozwoli uniknąć wielu błędów, na przykład w druku. Nie pozostawi również wątpliwości, jeśli chodzi o dobór kolorów na dokumentach firmowych.

Spójna identyfikacja wizualna to klucz do sukcesu – zarówno małych, jak i dużych firm. Warto zainwestować w przemyślany przekaz wizualny, bo korzyści zdecydowanie przewyższają koszty. Dlaczego opłaca się zainwestować w spójne CI?

Dlaczego spójna identyfikacja wizualna firmy jest taka ważna?

Ponieważ konsumenci decydują się na daną markę na podstawie tego, jak ją widzą – nie zawsze jest to tożsame z jej realną wartością. Spójne przekazy wizualne pozwalają budować przewagę konkurencyjną oraz wyróżnić markę na rynku – zarówno lokalnym, jak i globalnym. Błąd popełniony na tym etapie może cię wiele kosztować w przyszłości.

Spójna identyfikacja wizualna – czy to się opłaca?

Niezależnie od tego, czy jesteś dużym graczem, czy lokalną firmą – warto zainwestować w spójny wizerunek. To trochę jak gra, w której kreujesz własnego bohatera, który jest twoim reprezentantem i graczem na rynku. Jeśli już wiesz, jaki powinien być i co mówić – czas ustalić to, jak ma wyglądać. Tutaj wkracza visual identity. Od dobrze przemyślanej identyfikacji wizualnej będzie zależeć, jakie wrażenie zrobisz na klientach.

Identyfikacja wizualna dla małych firm?

Mała piekarnia, fryzjer, firma remontowa lub lokalny sklepik – tak, one także mogą (i powinny) zadbać o spójną identyfikację wizualną. Większość ludzi jest wzrokowcami – warto wykorzystać moc przekazów wizualnych i sprawić, aby działały na twoją korzyść. Małe firmy często mają bezpośredni kontakt ze swoimi klientami – to ogromny atut oraz świetna okazja do wprowadzenia dopasowanej identyfikacji wizualnej. Kreując wizerunek firmy istotne są dwa pytania, czyli: JAK oraz DLACZEGO? Daj się zobaczyć i polubić – inaczej klienci szybko zapomną o twoim istnieniu.

Księga identyfikacji wizualnej

Księga CI to ogromne ułatwienie, pozwalające na oszczędność czasu i pieniędzy. Może ona znacznie ułatwić projektowanie i wydruk materiałów – dając konkretne wytyczne. Księga znaku jest szczególnie przydatna, jeśli korzystasz z usług różnych drukarni i projektantów. To swoista mapa kroków dla grafików i drukarzy – pokazująca, co można, a czego nie należy stosować. Są tam podawane też dokładne informacje, dotyczące układu, proporcji oraz zastosowanej kolorystyki np. CMYK, Pantone oraz RGB. Efekt? Profesjonalne, spójne i rozpoznawalne elementy – na każdym nośniku.

Spójna identyfikacja wizualna – dlaczego warto?

Księga identyfikacji wizualnej to ogromna wartość firmy. Odpowiednio opisany CI pozwala zaoszczędzić wiele czasu, nerwów i pieniędzy. Ale przejdźmy do konkretów: co zyskasz dzięki spójnej identyfikacji wizualnej?

  • Czas, bo księga identyfikacji wizualnej to jakby DNA firmy. Raz stworzona, stale dla ciebie pracuje.
  • Zbudujesz rozpoznawalność i określone skojarzenia z firmą.
  • Unikniesz błędów wizerunkowych i (poli)graficznych wpadek.
  • Wyróżnisz się na tle konkurencji. Stworzysz wizerunek, który wyróżni cię na rynku.
  • Twoje przekazy będą spójne, przemyślane i profesjonalne.
  • Stworzysz wizerunek starannej firmy, dbającej o jakość i spójność komunikacji.
  • Dasz się zobaczyć i zainwestujesz we własną tożsamość.
  • Zbudujesz zaufanie do firmy; określone symbole przedmioty i materiały podkreślają unikalność firmy i przekazują zakodowane informacje.