Naklejki reklamowe w promocji firmy



Przez
Michał Koprowiecki
01 Marzec 19

Naklejki reklamowe w promocji firmy

Druk naklejek reklamowych

Prawda jest taka, że reklama firmy nie zawsze się klei. Są jednak tanie i efektywne sposoby na jej wsparcie. Czy warto zainwestować w naklejki reklamowe – i dlaczego tak? Poznajmy rodzaje i możliwe zastosowanie różnych rodzajów naklejek reklamowych.

Naklejki reklamowe mają tę moc!

Naklejki mają wiele zastosowań –  mogą uzupełniać materiały reklamowe, być dodatkiem do korespondencji lub stanowić kluczowy element kampanii outdorowej lub indoorowej. Naklejki sprawdzą się także jako element dekoracyjny – w biurze, na targach lub w witrynie sklepowej. Dzięki stickersom możemy stworzyć mobilny nośnik reklamowy – wystarczy okleić autobusy lub samochody firmowe. No i oczywiście wlepki – te od lat są jednym z ulubionych gadżetów modnych firm.

Naklejki – drukowanie czy samo nacinanie?

Zanim zamówimy naklejki, zastanówmy się, czy interesuje nas wariant ekonomiczny – czyli jedynie wycinanie – czy może wolimy nacinanie i drukowanie naklejek. Przy samym wycinaniu najczęściej stosuje się dość tanie, kolorowe folie ploterowe (przeznaczone do wycinania na ploterach) – z których tworzone są wybrane litery lub kształty (bez zadruku). Jeśli chcemy mieć naklejki z własnym nadrukiem – trzeba wybrać specjalne podłoża, przeznaczone do druku. W tym artykule opiszemy najciekawsze rodzaje drukowanych naklejek reklamowych. Są one bardziej wszechstronne, a do tego mają duży potencjał WOW-twórczy. Drukowane naklejki dają naprawdę ogromne możliwości reklamowe, wspierając promocję firmy i stanowiąc istotny element identyfikacji wizualnej. Naklejki można zadrukować swoją kreatywnością – i to w pełnym kolorze.

Firmowe naklejki reklamowe

Gdzie drukować naklejki firmowe?

Wybierając drukarnię, w której wykonamy naklejki – warto kierować się zarówno doświadczeniem danej firmy, jak i szerokością oferty. Zarówno naklejki, jak i inne materiały firmowe warto wykonywać w jednej drukarni. To nie tylko wygoda, ale także oszczędność i czasu i pieniędzy (większe zamówienia, to też często większe zniżki). Materiały wykonywane przez jedną firmę dają nam pewność co do spójności jakościowej i kolorystycznej. Coraz więcej firm przerzuca się ostatnio z drukarni stacjonarnych na drukarnie online – głównie dlatego, że zapewniają one wygodę, przejrzyste zasady i łatwą komunikację. W drukarniach internetowych całą ofertę mamy na wyciągnięcie ręki, a do tego od razu widzimy pełną kalkulację i szacowany czas wykonania.

drukarnia naklejek online

Rodzaje naklejek reklamowych

Zanim opiszemy najpopularniejsze rodzaje naklejek, wyjaśnimy, czym jest otransferowanie naklejek i  co oznacza opcja usunięcia folii.

  • Druk i nacinanie naklejek z usunięciem folii oznacza tyle, że na otrzymanym arkuszu będą umieszczone same naklejki, bez  otaczającej je folii (czyli będą „obrane” ze zbędnego materiału).
  • Z kolei druk naklejek z transferem oznacza tyle, że do arkuszy dołączona jest specjalna folia z docelowym ułożeniem naklejek. Taka folia umożliwia precyzyjne i równe naklejenie całości na wybranej powierzchni. Opcja transferowania sprawdza się głównie w przypadku napisów lub kompozycji składających się z kilku elementów. To ogromna wygoda i ułatwienie przy wyklejaniu dużych powierzchni.

Znamy już podstawowe opcje wykończenia naklejek, to teraz przejdźmy do opisu najciekawszych rodzajów naklejek reklamowych.

  • Naklejki z folii monomerycznej można zadrukować w fotograficznej jakości i to na lekkim i trwałym podłożu. Takie naklejki są stosowane zarówno we wnętrzach, jak i na zewnątrz budynków. Zwykle mają one trwały, szary klej, który nie niszczy powierzchni, a do tego zmniejsza przebijanie kolorów z podłoża. Można drukować na folii błyszczącej lub matowej. Opłaca się pokryć ją dodatkowym laminatem, bo ten nie tylko podkreśli kolory, ale też znacznie podniesie trwałość wydruku.
  • Folie/naklejki samochodowe są bardzo efektowne, a do tego dość łatwe w aplikacji. Folia wylewana może być stosowana także na przetłoczeniach i nierównościach, doskonale dopasowując się do danego podłoża (i „zapamiętując” jego kształt). To świetny sposób na wyróżnienie samochodów firmowych. Aha, jeśli chcemy stworzyć mobilną reklamę widoczną 24/7 – szukajmy folii w wersji odblaskowej!
  • Folie/naklejki na szyby – czyli takie, które dają efekt zbliżony do weneckiego lustra – eksponują grafikę na zewnątrz, nie ograniczając widoczności w środku. To podłoże zwykle oznacza się skrótem OWV (od one way vision). Takie naklejki okienne są niezastąpione przy wyklejaniu biur, gabinetów lub witryn sklepowych. Imponująco prezentują się też w dużym formacie – np. jako reklama na szybach autobusów lub tramwajów. Ta folia także występuje w wariancie odblaskowym.
  • Folie i naklejki adhezyjne i Easy Dot – to folie, które można wielokrotnie naklejać i odklejać, bez utraty ich przyczepności (i bez pozostawiania śladów kleju). Te naklejki nadają się do umieszczania tak we wnętrzach, jak i na świeżym powietrzu. Dzięki nim można pokryć kolorową grafiką zarówno duże, jak i małe powierzchnie. Często używane są do oklejania produktów – np. nowego sprzęty RTV lub AGD, a także przy czasowych akcjach promocyjnych. Można je dociąć do dowolnego kształtu, a potem przyklejać i odklejać – do woli.
  • Naklejki na podłogę łączą doskonały efekt, ciekawą formę z łatwą aplikacją. Tego typu folie stworzone są do tego, by zachowały imponujące kolory i trwałość – nawet w ruchliwych miejscach (takich jak sklepy, galerie lub centra handlowe). Mają antypoślizgową powierzchnię, efektowną, a do tego bezpieczną dla przechodniów. Naklejki na podłogę to pomysł na kreatywną reklamę – która padnie Twoim klientom do stóp. A co ważne – ich przyklejenie i odklejenie jest dziecinnie proste.