Opakowania firmowe z nadrukiem – jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?



Przez
Michał Koprowiecki
07 Maj 21

Opakowania firmowe z nadrukiem – jak zrobić dobre pierwsze wrażenie?

opakowania

Opakowania produktowe pełnią nie tylko funkcję zabezpieczającą towar podczas transportu czy magazynowania. Obecnie stanowią źródło informacji o firmie oraz promują markę. Jeśli pudełka produktowe z nadrukiem są dobrze zaprojektowane oraz solidnie wykonane, z pewnością przyciągną uwagę kupujących.

Dlaczego warto sprzedawać towar w pudełkach produktowych z nadrukiem?

Odpowiedź jest prosta – opakowanie z nadrukiem prezentuje firmę jako profesjonalnego kontrahenta. Wzrasta renoma marki, a odpowiednio zaprojektowane pudełka produktowe z nadrukiem wspomagają sprzedaż. Opakowania firmowe to doskonałe rozwiązanie w sytuacji, kiedy przedmioty sprzedawane są w sklepie internetowym. Nadruk na pudełkach niesie ze sobą pewnego rodzaju potencjał – można tam umieścić dodatkową wiedzę o firmie, w tym:

  • dane kontaktowe,
  • logotyp marki,
  • informację o godzinach otwarcia siedziby,
  • notkę o pozostałych produktach lub usługach.

Starannie wykonane opakowania z nadrukiem, które trafią w ręce osoby kupującej, zrobią dobre pierwsze wrażenie. Na opakowaniach produktowych można zawrzeć przyjazną, skierowaną bezpośrednio do klienta wiadomość, która pozwoli mu poczuć się wyjątkowo.

Drukowanie pudełek produktowych z nadrukiem – jaka technologia?

Opakowania z nadrukiem najlepiej zamówić w profesjonalnej drukarni, która wykonuje takie produkty na zamówienie, od podstaw. Drukowanie opakowań jest możliwe dzięki zastosowaniu różnych technologii. Jedną z nich jest druk offsetowy, który wyróżnia się wysoką jakością i ciekawym efektem wizualnym. Offset to doskonałe rozwiązanie dla dużych nakładów w masowej produkcji. Wówczas ta metoda jest bardziej opłacalna, niż druk cyfrowy. Druk offsetowy polega na przenoszeniu wzoru z formy drukowej na podłoże za pomocą obciągu. Dzięki temu jest trwały i bardzo dokładny. Druk cyfrowy stanowi alternatywę w przypadku, kiedy firma chce zamówić niewielkie nakłady opakowań z nadrukiem. Oprócz tego nadruki na opakowaniach produktowych wykonywane są za pomocą sitodruku lub metodą fleksografii. Sitodruk to technologia, która zapewnia dokładność odwzorowania i odporność na ścieranie. Nakładanie grafiki tym sposobem daje duże możliwości i nie jest drogą opcją. Opakowania z nadrukiem fleksograficznym powstają dzięki formom drukowym z polimeru, który sprawdzi się zarówno na gładkich, jaki i nierównych powierzchniach (np. na tekturze falistej).

Opłata produktowa – o tym należy pamiętać

Opłata produktowa to obowiązek, nałożony od 2014 roku na sprzedawcę, który wprowadza na polski rynek produkty w opakowaniach. Sprzedający jest zobowiązany uiścić opłatę produktową w sytuacji, kiedy nie zapewnia odzysku, w głównej mierze recyklingu odpadów opakowaniowych i poużytkowych. Przedsiębiorca musi się liczyć z opłatą produktową, jeśli wytwarza lub importuje towar w opakowaniach z aluminium, drewna, stali, szkła, tektury i tworzyw sztucznych.

Spersonalizowane opakowania produktowe to doskonałe rozwiązanie, aby pokazać klientom, że firmie na nich zależy. Renomę oraz wizerunek marki buduje się nie tylko poprzez logo, ale również dzięki odpowiednio zaprojektowanym i nadrukowanym opakowaniom produktowym. Towar w opakowaniu z nadrukiem jest dobrze wyeksponowany, co wpływa na lepszą identyfikację marki.