Targi RemaDays 2018 – ale się działo!
Osoby zawodowo zajmujące się reklamą lub poligrafią na początku roku miały okazję uczestniczyć w wyjątkowym wydarzeniu jakim były targi RemaDays 2018 w Warszawie- jest to największe tego typu wydarzenie w Europie Środkowej.
W tym roku zostały one podzielone na sektory:
- Gifts World– czyli oferta producentów gadżetów reklamowych;
- POS & Display– oferta dostawców systemów wystawienniczych, totemów, ścianek, gablot reklamowych, itp.
- Technology Park– sektor maszyn do znakowania, hafciarek, mediów do druku, ploterów, materiałów do produkcji reklam;
- Printing House – sektor stworzony z myślą o specjalistach od druku;
- Packaging Materials – obszar dedykowany firmom specjalizujących się w produkcji opakowań fasonowych, klapowych, kaszerowanych, kartonów,puszek, ozdobników, materiałów samoprzylepnych itd.;
- Photo Creation – firmy specjalizujące się w produktach foto/video;
- Lighting Systems – dot. reklamy świetlnej;
- Event Show – stworzony z myślą o rozwiązaniach dot. organizacji imprez;
- IT & e-Solutions;
- Outdoor Advertising – dla rozwiązań dot. reklamy zewnętrznej.
Targi te są jedną z najchętniej odwiedzanych imprez dla ludzi zaangażowanych w branżę poligraficzną, reklamową oraz chcących poznać nowiny technologiczne i obowiązujące trendy. Na dobre zajęły już miejsce w kalendarzach osób poważnie zajmujących się poligrafią, PR-em, pracujących w agencjach reklamowych, producentów materiałów reklamowych. A konkurencja w tej dziedzinie wcale nie jest mała ponieważ targi poligraficzne w Polsce mają długa historię.
Historia Targów RemaDays
Pierwsze wydarzenia w tej branży związane są oczywiście z Poznaniem i Międzynarodowymi Targami w Poznaniu. Impreza ta organizowana jest od 1921 roku i od samego początku była swoistym oknem na świat. Pozwalała zapoznać się z nowinkami technicznymi, rozwojem techniki i nauki w wielu dziedzinach między innymi poligrafii. Od 1973 roku targi podzielone zostały na dwa wydarzenia: targi czerwcowe i wrześniowe, od tego czasu regularnie organizowane były branżowe targi Poligrafii. W tamtym okresie było to jedyne takie wydarzenie na skalę kraju. Pomimo zmiany ustroju, jak i przemian w formule MTP, poligrafia wciąż jest obecna w Poznaniu, w dalszym ciągu przyciągając wielu zwiedzających. Na targach organizowane były również inne wydarzenia związane z poligrafią, takie jak chociażby kongres Art of Color, zorganizowany w listopadzie 2017 dotyczył nowych zagadnień technik druku.
W 2018 roku na terenie MTP zostanie zorganizowana wystawa 4 Print Week, która odbędzie się na początku października.
Ale branża poligraficzna to nie tylko MTP, targi RemaDays zyskują coraz większe znaczenie w branży. Odbywają się one corocznie od marca 2005 roku, zaś w lutym 2018 zorganizowana została ich czternasta edycja. Zgromadziła ona 20 800 zwiedzających (pochodzących z 52 państw), którzy mogli zobaczyć, to co do zaprezentowania miało 811 z branży poligraficznej czy reklamowej. Jak dotąd była to najliczniej odwiedzana edycja Targów RemaDays.
A konkurencja w tej branży jest ogromna ponieważ również w Warszawie organizowane są targi FestiwalDruku.pl, w Kielcach organizowane są DniDruku podczas Przemysłowej Wiosny.
Targi na świecie
Najważniejszymi targami w branży poligraficznej są bez wątpienia targi Drupa (jest to połączenie słów DRUk i PApier), świadczy o tym już ich historia. Wydarzenie, które odbywa się raz na kilka lat, a przerwy pomiędzy kolejnymi edycjami są nieregularne, od 1951 roku organizowane jest w Düsseldorfie. O ich znaczeniu świadczy też wielkość powierzchni targowej, ilość wystawców i liczba wystawiających.
W 2016 roku podczas ostatniej edycji było to 158 000 metrów kwadratowych powierzchni, po której spacerowało 260 tysięcy zwiedzających. Oglądać można było łącznie 1828 wystawców z wielu krajów. Również w Düsseldorfie. organizowane są targi VISCOM – Międzynarodowe Targi Technik Komunikacji Wizualnej, Reklamy i Designu.