Projekt papieru firmowego – dlaczego warto?



Przez
Michał Koprowiecki
02 Luty 17

Projekt papieru firmowego – dlaczego warto?

Jeśli zależy ci na profesjonalnym wizerunku firmy, warto zadbać o dobry projekt papieru firmowego. Jest on jednym z bardzo istotnych elementów identyfikacji wizualnej – pozwala ujednolicić firmową korespondencję i dokumenty.

Po co Ci papier firmowy?

Specjalnie zaprojektowany papier firmowy to istotny element identyfikacji wizualnej. Jego wygląd powinien być spójny z wytycznymi zawartymi w księdze znaku. Papier firmowy to nieodłączny element każdej profesjonalnej firmy. Dzięki niemu firmowa korespondencja i dokumenty zyskują jednolitą, spójną szatę.

Papier firmowy to także praktyczny nośnik reklamowy. Jeśli chcesz, aby twoja firma była pozytywnie odbierana – po prostu zadbaj o spójność materiałów – w tym o szablon dokumentów. Papeteria firmowa pozwala budować pozytywny, profesjonalny wizerunek oraz wyróżnić firmę na tle konkurencji.

Jaki powinien być papier firmowy?

Pamiętaj, że papier firmowy musi być spójny z innymi materiałami. Kolory, logo oraz układ powinien wynikać z wytycznych zawartych w księdze identyfikacji wizualnej. Najczęściej papier firmowy jest wykonywany na specjalnym podłożu, czyli na papierze offsetowym preprint 90 g. To niepowlekany papier, który świetnie nadaje się do ponownego zadruku (np. na firmowych drukarkach). Jest estetyczny, trwały i pozwala uzyskać dobre odwzorowanie kolorów.

Wygląd papieru firmowego zależy od specyfiki danej firmy – można wykonać elegancki minimalistyczny projekt lub postawić na bardziej kreatywne rozwiązania. Jego układ najlepiej skonsultować z doświadczonym grafikiem, który zna zarówno specyfikę danej firmy, jak i najważniejsze zasady i trendy graficzne.

Co powinien zawierać projekt papieru firmowego?

Dobrze zaprojektowany papier firmowy będzie twoją najlepszą wizytówką oraz dodatkowym nośnikiem reklamowym. Wydruki na firmowym papierze utrwalą wizerunek profesjonalnej firmy, dbającej o detale. Możesz wybrać jeden szablon lub wykorzystać różne warianty papieru firmowego do różnych zastosowań – np. jako papier ofertowy, korespondencyjny oraz do dokumentów. Co powinno się na nim znaleźć? Na papierze firmowym zwykle umieszcza się logo, dane kontaktowe i ewentualny claim lub CTA. Zlecając projekt, wybierz doświadczonego grafika, który stworzy materiały kreatywne i estetyczne, a także zgodne z firmową księgą identyfikacji wizualnej.

Ile kosztuje projekt papieru firmowego?

Wykonanie samego papieru firmowego nie jest zbyt drogie. Jeśli chcesz otrzymać wyjątkowy projekt papieru firmowego, możesz zlecić to projektantowi (także online) lub też zatrudnić do tego agencję projektową (choć to bywa za drogie dla niewielkich firm). Pamiętaj, że najbardziej opłaca się zamawiać to w komplecie z pozostałymi materiałami reklamowy. Zlecając projekt i druk u jednego twórcy i w drukarni – zyskujesz większą szansę na uzyskanie spójnych i efektownych materiałów. Jest jednak jeszcze prostsze rozwiązanie. Coraz popularniejsze jest wykorzystanie darmowych, szablonów papierów firmowych. Wystarczy uzupełnić je swoimi danymi, by już w kilka dni mieć pliczek dedykowanych, efektownych papierów korespondencyjnych.