Czy konkursy graficzne przynoszą korzyści?



Przez
Michał Koprowiecki
06 Kwiecień 17

Czy konkursy graficzne przynoszą korzyści?

Ludzie mają rywalizację we krwi – to dlatego tak lubimy brać udział w konkursach. Czy organizowanie konkursów graficznych przynosi korzyści firmom oraz projektantom, którzy biorą w nich udział?

Konkursy kojarzą się nam głównie z rywalizacją i nagrodami. Ale mają też wiele innych cech, które są niezwykle ważne w przypadku konkursów takich, jak graficzne. To szansa na zdobycie nowych doświadczeń oraz nawiązanie kontaktów.

Kto organizuje konkursy graficzne?

Konkursy graficzne organizowane są często na platformach internetowych, za pośrednictwem których firmy lub indywidualny klient ogłaszają konkurs na projekt logo, plakatu, wizytówki itp. Każdy konkurs musi mieć regulamin określający zasady: kto może zorganizować konkurs, kto może wziąć w nim udział, jakie są przewidziane nagrody itd.

Jednym z takich serwisów jest corton.pl. Zrzesza on tysiące grafików, którzy chętnie biorą udział w konkursach. Regulamin dostępny na stronie mówi o tym, że organizatorem może zostać podmiot o pełnej zdolności do czynności prawnych niezależnie od miejsca zamieszkania lub siedziby. Należy przy tym spełnić szereg warunków określonych w regulaminie.

Jak wziąć udział w konkursie graficznym?

Aby dołączyć do konkursu organizowanego poprzez platformę internetową, należy założyć na niej konto i spełnić
warunki, o których mowa w regulaminie. Trzeba mieć skończone 18 lat i przesłać pracę spełniajacą wymagania. Przed zgłoszeniem swojego udziału i projektu w konkursie warto dokładnie zapoznać się z regulaminem. Grafik, którego projekt zwycięży, otrzyma przewidzianą w regulaminie nagrodę.

Wygrywając konkurs, grafik przekazuje organizatorowi wszelkie prawa do projektu. Rozliczenie pieniężne oraz wypełnianie formalności odbywa się zwykle za pośrednictwem platformy. Jest proste i bezproblemowe zarówno dla organizatora konkursu, jak i osób biorących w nim udział.

Zalety konkursów graficznych dla organizatorów

  • Duży wybór – przy zlecaniu projektu konkretnemu grafikowi można ustalać i wprowadzać zmiany, ale mimo to trzeba zaakceptować np. specyficzny, rozpoznawalny styl grafika. W przypadku konkursów klient dostaje nawet kilkadziesiąt projektów, spośród których może wybrać najbardziej odpowiadający jego oczekiwaniom.
  • Zabezpieczenie finansów – zanim organizator dostanie projekty konkursowe, musi wpłacić kwotę ustaloną jako nagrodę. Jednak trafia ona do grafika dopiero po zakończeniu konkursu, kiedy klient wybierze już zwycięski projekt i dostanie do niego prawa. Ponadto wszelkie formalności załatwiane są za pośrednictwem platformy internetowej.
  • Możliwość porównania wielu projektów – czasem zdarza się, że klient chciałby dostać projekt graficzny, ale nie ma do końca określonych wymagań – jest otwarty na sugestie doświadczonych grafików. Dzięki konkursom ma okazję porównać wiele prac i wybrać jego zdaniem najlepszą.

 

Korzyści dla grafików biorących udział w konkursach

 

  • Pewność zapłaty – w momencie ogłoszenia konkursu pieniądze przeznaczone na nagrodę są „zamrożone” przez platformę. Zwycięzca otrzyma określoną z góry kwotę i nie musi obawiać się nieuczciwych klientów.
  • Możliwość rywalizacji – to dla wielu grafików (i nie tylko) skuteczna motywacja do działania i do ciągłego doskonalenia swoich umiejętności oraz projektu.
  • Możliwość wyboru – nie tylko klient może wybierać wśród projektów nadesłanych na konkurs, ale także grafik ma możliwość wyboru konkursu, w którym chce wziąć udział, biorąc pod uwagę oferowaną kwotę, wymagania i kategorię (logotyp, etykiety, ulotki, kalendarze i wiele innych).