Jak zwiększyć rozpoznawalność marki?



Przez
Michał Koprowiecki
04 Maj 18

Jak zwiększyć rozpoznawalność marki?

Jak ważny jest wizerunek firmy w świadomości konsumentów widać na przykładzie takich marek jak McDonalds, Apple czy Toyota. Już widząc znaczek, każdy wie jaka to firma czym się zajmuje i jakie wartości biznesowe niesie.
Warto zwrócić na to uwagę budując własną markę, nawet jeśli jest to firma lokalna, dobrze gdy jest rozpoznawalna przez klientów. Najłatwiej dokonać tego poprzez połączenie wizerunku firmy ze znakiem graficznym, barwami czy logo. Idealnym polem do tego rodzaju działań jest odzież pracowników.

Logo a odzież pracownicza

 

Koszulki z nadrukami, w które ubrać można pracowników na targach branżowych, imprezach integracyjnych, sportowych czy kierowców, będą świetną, ale nie nachalną reklamą. Takie koszulki sprawdzą się też dla pracowników produkcyjnych czy gastronomii.

Odpowiednio dobrana i oznakowana odzież nie tylko utrwala nazwę firmy w świadomości klientów, ale w przypadku kelnerów czy hostess pozwala nawiązać bliższe relacje z gośćmi, którzy w takiej mniej formalnej atmosferze czują się swobodniej.

Decydując się na odzież z logo, trzeba ustalić dwie podstawowe kwestie: jaki poziom reprezentacji jest pożądany w danej branży oraz dostosować ten ubiór do specyfiki pracy pod kątem praktycznym tzn. czy dress code będzie sprawdzał się w warunkach w jakich pracują? Na przykład koszulka z nadrukiem na plecach dla kierowcy będzie ewidentnie nietrafionym pomysłem, ponieważ napis szybko się zatrze. Dużo lepszym rozwiązaniem jest umieszczenie nadruku na piersi bądź na rękawie. Przedstawiciel handlowy reprezentujący firmę w terenie lepiej będzie wyglądał w koszulce polo z nadrukiem niż w zwykłym t-shircie.

Koszulki z nadrukiem będą też idealne do budowania marki firm budowlanych, remontowych, ogrodniczych; także pracownicy salonów fryzjerskich ubrani w koszulki w tym samym kolorze i z odpowiednim logo sprawiają wrażenie bardziej profesjonalnych.

 

Techniki znakowania

 

Przy wyborze odpowiedniej metody należy przemyśleć wiele czynników. Logo musi być widoczne i konieczne jest branie pod uwagę specyfiki branży. Na przykład jeśli nasze usługi skierowane są do seniorów napis musi być większy i widoczny. Tak samo w przypadku firm remontowych czy budowlanych – firma ma być rozpoznawalna z odległości.
W tej kwestii najlepiej skonsultować się z profesjonalnym grafikiem, on będzie mógł nam doradzić jak dane logo najlepiej skomponować graficznie, żeby całość wyglądała profesjonalnie i budziła pozytywne skojarzenia.
Wiele drukarni online oferuje właśnie takie usługi, warto skorzystać z doświadczenia pracujących tam ludzi, oni wiedzą najlepiej jak efekty ich pracy wyglądają na żywo, w jakiej branży sprawdza się dana technologia itp.
A dostępnych jest kilka technik nanoszenia druku na koszulki, zależnie od potrzeb można wybrać:

Technologię druku cyfrowego – nadruk wykonywany jest bezpośrednio na tkaninie, obecnie jest to jedna z najpopularniejszych dziś metod. Pozwala na przenoszenie na tkaninę bawełnianą całych elementów graficznych m.in. zdjęć w pełnej gamie kolorystycznej, grafik z przejściami kolorów, szczegółowych ilustracji.

Kolejną opcją jest haft komputerowy – można go wykonywać na tkaninach o dowolnym składzie materiału. Haft jest idealny do wykonywania na odzieży która będzie często prana, będzie narażona na przetarcia a także w odzieży wierzchniej (kurtki, polary, softshelle) oraz materiałów frotte (ręczniki, szlafroki, kapcie itp.). Jest najbardziej wytrzymałą techniką znakowania odzieży, nie spiera się, jest też odporny na czynniki atmosferyczne.

Możliwe jest też znakowanie odzieży za pomocą sitodruku, jest to technologia druku, gdzie za pomocą specjalnych matryc nakłada się każdy kolor oddzielnie. Zazwyczaj za pomocą tej techniki wykonuje się koszulki na eventy branżowe czy koszulki dla firm. Sama technologia jest stosunkowo tania jednak kosztowne jest wykonanie odpowiednich matryc, z tego powodu sitodruk opłaca się jedynie przy większych nakładach.